12 de març del 2011

Treballem el currículum


A poc a poc, anem investigant sobre les noves tecnologies a l'aula. Ara, toca aprofundir en el currículum d'infantil i alhora contrastat amb diverses fonts d'Internet sobre el tema.
Es evident, que si volem treballar de forma eficient, hem de conéixer que marca la llei i com podem adaptar-la a la realitat escolar. En aquest sentit, plantege diverses idees:
  • Destacar l'objectiu general d'ambdós cicles, el qual ens parla de descobrir les tecnologies com a font d'informació i comunicació. 
  • És una eina més, i el fet d'aprendre-la fomenta l'autonomia personal de l'alumnat, així com, enriqueix i transforma els seus esquemes mentals per la diversitat d'experiències amb què entra en contacte. 
  •  A més, són considerades com un llenguatge més per comunicar-se a través del qual és poden crear i intercanviar produccions pròpies amb la resta de món.
  • D'altra banda, queda reflectit en l'apartat del “Medi físic, natural, social i cultural”, que hem de mostrar a l'alumnat a través de les TIC, el món a què pertany. Es evident, que tenim un ventall magnífic de recursos que si aprenem a adequar ens donaran resultats sorprenents.
 Amb tot plegat, l'escola ha de donar resposta eficient per tal que l'alumnat es puga desenvolupar de manera global i integral dintre del context actual que els rodeja,la societat de la informació”.
Si bé és cert, com hem estat treballant aquests dies en els articles de didàctica català II, l'explosió d'informació que permeten les TIC a l'aula és força positiva. Però, quin tipus de docent hi ha darrere del seu ús? Docents que sabem utilitzar-la i treballen des de la vessant més critica?
Amb aquestes preguntes que plantege, vull dir, que no només omplint les aules de tecnologia, els aprenentatges que allí es generen són més significatius i rellevants. Per mi, utilitzar la tecnologia no és ficar tots els dies el CD de l'editorial en la pissarra digital!!! (actualment, moltes vegades és així)
Per tant, les TIC demanen un canvi en la metodologia de treball. Aquestes necessiten un paper més actiu dels mestres. Els quals han de seleccionar i organitzar els recursos i aprendre a utilitzar-les de forma quotidiana i amb una clara finalitat educativa. Tot açò i un fum de coses més, són les que haurem d'aprendre a desenvolupar com a docents. Nosaltres som el motor de les TIC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada