20 de març de 2011

Com creem perfils lectors a l'aula...

Taller d'animación a la lectura: Plastilina i Literatura

És cert que la publicitat pot apropar als nostres alumnes la lectura, però un perfil lector no es crea només amb publicitat. Un lector es forma a partir de moltes més interaccions, tan a nivell escolar, com per suposat familiar.
I que podem fer nosaltres com a futurs docents per activar aquest lector?
Per contestar aquesta pregunta, m'agradaria compartir amb vosaltres el perfil de docent que m'ha acompanyat durant l'estada de pràctiques, i com ser una mestra que tracta de transmetre als seus alumnes el gust per la lectura, a través d'activitats diverses, pot generar efectes sorprenents entre l'alumnat.
Per exemple, treballar diàriament amb la reactivació de la biblioteca del centre o amb activitats com Lectures al Sol, on els alumnes, en dies assolellats, agafen un llibre per llegir tranquil·lament al pati del centre, són fets, els quals poden potenciar positivament els resultats d'una campanya publicitària. Per aquest motiu, reflexione que hem de treballar per sumar i no restar, i ser conscients que amb el nostre granet de sorra podem activar aprenentatges que obrin un nou camí on es generen, creen, potencien, fomenten o activen nous lectors.
És evident, que aquests alumnes no han perdut hores al pati per res. Segurament, han guanyat contacte amb la lectura, i pot ser siga aquesta una forma d'enllaçar campanyes publicitàries dintre del centre escolar per intensificar els seus resultats amb èxit. 

Generar activitats per deixar-los navegar sobre els llibres...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada