27 de juny del 2011

Aclaparada


Com vaig dir en el portafolis rebre felicitacions encoratja a seguir endavant però açò, aclapara!!!! El viaje de Estela, Investigando las TIC en el aula 3/4 : Todos somos Estela...
Per això, volia deixar constància en aquest espai les emocions i sentiments que estic vivint. 
Però, què fàcil i bonic és escriure sobre un full en blanc.... és en aquest espai on deixe anar tot allò que el meu pensament vol transmetre envers l'educació Però, i la pràctica docent, la realitat pura i dura: el nens i les nenes.

A dia d'avui estic a les portes de tercer i encara no he estat davant d'un nen de 3 a 6 anys. Creieu que estic rebent una bona formació?

Doncs malauradament, no és la millor!!! em falta el més important, el contacte amb els nens i les nenes!! Actualment he fet i aprés. Però, a més, necessite saber si el perfil de mestra que tracte de formar sobre el paper en blanc és l'adequat o per contra m'allunye de la realitat amb els nens i les nenes. Ja ho sé..., encara em queda molt per aprendre, però en aquest moment no deixe de plantejar-me el meu futur i em qüestione si podré transportar i adaptar les idees escrites sobre el paper a la realitat de l'aula, on tots plegats, haurem d'evolucionar...

Encara no ho sé i tinc por. En canvi, puc afirmar que la decisió que vaig prendre un dia de deixar-ho tot per l'educació està més viva que mai. I tot gràcies a professors que creuen que l'actitud del docent és fonamental en els processos d'ensenyament i aprenentatge a tots els nivells.

I per exemplificar-ho amb una realitat vos deixe aquesta conversa amb el professor de noves tecnologies aplicades a l'educació, via els comentaris d'un post en el meu bloc.
Efectivament, tots els llocs valen per interactuar amb els nostres alumnes, per posar-los en situació d'afrontar el seu futur, per realitzar una autoavaluació i saber si la nostra tasca els arriba o no... Aquesta conversa exemplifica una forma d'exercir la docència dintre de la universitat:


Jordi Adell ha dit...
Hola Estela,

I ara les preguntes: com puc, com a estudiant de Magisteri "preparar-me" per a treballar de la manera que hem vist en el San Walo? Com podem, els profes que formem futurs mestres, contagiar l'esperit, la visió i la "manera de fer" del San Walo i d'altres centres modèlics?

Tots els dies me les faig :-)


Estela Vidal ha dit...
Jordi,

Pel que fa a la primera pregunta, tracte de respondre-la amb allò que ARA tinc al meu a abast, que no és poc... un fum de docents disposats a ajudar, a ensenyar, a compartir via la xarxa... i per suposat jo tracte d'aprendre d'ells i fer el mateix.

No és aquest l'estil de mestre que volem, clar que sí!!!

En quant a l'última, vos he felicitat la tasca, crec que ho sabeu transmetre!!!
Recorda la frase que va dir Fernando, d'entrada ell estava sol, després eren el doble.. i sols eren 2!!! És molt difícil arribar al 100% però et puc assegurar que hi ha futures mestres que ens estem contagiant de tot això.

Merci per teua dedicació a la millora de l'educació. :-)

Pels alumnes...
pensar que hi ha professors que tracten d'aproximar-se a la realitat de les escoles i volen transmetre-la als futurs mestres també és molt gratificant.;-) 


Jordi, si el teu post sobre el meu portafolis serveix per demostrar que l'actitud dels docents serveix per transformar la forma d'aprendre dels alumnes, estic completament agraïda pel seu ús.
Per a res enfadada ;-)

3 comentaris:

  1. La magia de la red:llegué al blog del Profesor Jordi Adell, y en consecuencia al tuyo. En primer lugar como Maestra de Infantil, darte la enhorabuena por tu pensamiento respecto al mundo educativo.Muchos son las ideas que bullen en mi cabeza, intentaré ser clara:
    1-Fui alumna universitaria (no hace mucho...)a pesar de mi edad muy adulta, con largos años de experiencia en Infantil, y pena me daba que en la asignatura de NTA (Nuevas Tecnologías... ) "sólo"dedicaran un año escolar para la enseñanza de cómo hacer un Power Point (de locos, no? )
    2- Tengo mucha esperanza que con los nuevos Planes de estudio, el contacto con l@s alumn@s sea lo antes posible.Nada mejor que aprender a ser un maestro investigador,y en palabras de Stenhouse "la investigación en la práctica", coordinar teoría-práctica.No hacerlo sigue siendo una de las debilidades en educación.
    3-Me encanta tu entusiasmo, tus ganas y deseos de aprender esta "utopía" como lo llamas tú.
    4-No dejes nunca que la rutina, las prisas por enseñar "contenidos", dirijan tu vida como maestra. Serán tus propi@s pequeñ@s los que guirán con sus necesidades e intereses el camino a seguir.Tú serás el timón del barco.
    5-Algún día llegarás a tener tu ansiada plaza, como la mayoría, serás lo que llaman "funcionaria", pero aún así, no te estanques.Actualízate siempre, innóvate,aprende junto a tus alumn@s, compañeros de profesión, familias.Y sobre todo no dejes nunca de "emocionarte" con tu profesión.
    6-Por último, una invitación, espero tu visita a mi blog que no hace mucho inauguré.Su dirección http://silvina-porelcaminodelasemociones.blogspot.com/. ¡Qué suerte la mía poder compartir y seguir aprendiendo!
    Felices y merecidas vacaciones!
    Silvina

    ResponElimina
  2. Lo nuevo y desconocido siempre nos provoca miedo, pero no dejes que el miedo te impida jugar.
    "No estamos solos" y tu tienes lo más importante: GANAS
    Seguro que esta semana lo has hecho genial.

    Sonia

    ResponElimina