27 de juny de 2011

Aclaparada


Com vaig dir en el portafolis rebre felicitacions encoratja a seguir endavant però açò, aclapara!!!! El viaje de Estela, Investigando las TIC en el aula 3/4 : Todos somos Estela...
Per això, volia deixar constància en aquest espai les emocions i sentiments que estic vivint. 
Però, què fàcil i bonic és escriure sobre un full en blanc.... és en aquest espai on deixe anar tot allò que el meu pensament vol transmetre envers l'educació Però, i la pràctica docent, la realitat pura i dura: el nens i les nenes.

A dia d'avui estic a les portes de tercer i encara no he estat davant d'un nen de 3 a 6 anys. Creieu que estic rebent una bona formació?

Doncs malauradament, no és la millor!!! em falta el més important, el contacte amb els nens i les nenes!! Actualment he fet i aprés. Però, a més, necessite saber si el perfil de mestra que tracte de formar sobre el paper en blanc és l'adequat o per contra m'allunye de la realitat amb els nens i les nenes. Ja ho sé..., encara em queda molt per aprendre, però en aquest moment no deixe de plantejar-me el meu futur i em qüestione si podré transportar i adaptar les idees escrites sobre el paper a la realitat de l'aula, on tots plegats, haurem d'evolucionar...

Encara no ho sé i tinc por. En canvi, puc afirmar que la decisió que vaig prendre un dia de deixar-ho tot per l'educació està més viva que mai. I tot gràcies a professors que creuen que l'actitud del docent és fonamental en els processos d'ensenyament i aprenentatge a tots els nivells.

I per exemplificar-ho amb una realitat vos deixe aquesta conversa amb el professor de noves tecnologies aplicades a l'educació, via els comentaris d'un post en el meu bloc.
Efectivament, tots els llocs valen per interactuar amb els nostres alumnes, per posar-los en situació d'afrontar el seu futur, per realitzar una autoavaluació i saber si la nostra tasca els arriba o no... Aquesta conversa exemplifica una forma d'exercir la docència dintre de la universitat:


Jordi Adell ha dit...
Hola Estela,

I ara les preguntes: com puc, com a estudiant de Magisteri "preparar-me" per a treballar de la manera que hem vist en el San Walo? Com podem, els profes que formem futurs mestres, contagiar l'esperit, la visió i la "manera de fer" del San Walo i d'altres centres modèlics?

Tots els dies me les faig :-)


Estela Vidal ha dit...
Jordi,

Pel que fa a la primera pregunta, tracte de respondre-la amb allò que ARA tinc al meu a abast, que no és poc... un fum de docents disposats a ajudar, a ensenyar, a compartir via la xarxa... i per suposat jo tracte d'aprendre d'ells i fer el mateix.

No és aquest l'estil de mestre que volem, clar que sí!!!

En quant a l'última, vos he felicitat la tasca, crec que ho sabeu transmetre!!!
Recorda la frase que va dir Fernando, d'entrada ell estava sol, després eren el doble.. i sols eren 2!!! És molt difícil arribar al 100% però et puc assegurar que hi ha futures mestres que ens estem contagiant de tot això.

Merci per teua dedicació a la millora de l'educació. :-)

Pels alumnes...
pensar que hi ha professors que tracten d'aproximar-se a la realitat de les escoles i volen transmetre-la als futurs mestres també és molt gratificant.;-) 


Jordi, si el teu post sobre el meu portafolis serveix per demostrar que l'actitud dels docents serveix per transformar la forma d'aprendre dels alumnes, estic completament agraïda pel seu ús.
Per a res enfadada ;-)

13 de juny de 2011

Eduquem per deixar volar els nostres alumnes?


"I believe that if you let kids dream and find their own way, they can turn their dreams into reality"
Niece desitge que t'agrade

5 de juny de 2011

Manifest pel consens en l'ensenyament plurilingüe de qualitat: SÍ AL VALENCIÀ

EN DEFENSA DE LA NOSTRA LLENGUA
La nostra societat necessita un ensenyament plurilingüe de qualitat per tindre oportunitats de futur en un món global. L'objectiu que les noves generacions dominen perfectament les dues llengües oficials, valencià i castellà, juntament amb una llengua estrangera és irrenunciable. Per aquest fet volem un model educatiu veritablement plurilingüe dissenyat per persones expertes en pedagogia, un model de consens, que s'adapte a la nostra realitat sociolingüística i que done resultats efectius. El decret anunciat pel govern presidit per Francisco Camps aposta justament pel camí contrari: pretén capgirar el model educatiu valencià i fer-ho amb criteris ideològics i no pedagògics, ignorant l'opinió dels experts, situant-se fora del consens que naix de l'aprovació a les Corts de la Llei d'ús i ensenyament del valencià (LUEV) sense cap vot en contra, fent-ho per la via de la imposició i menystenint l'experiència de més d'un quart de segle d'immersió lingüística en valencià.
El sistema de línia única tal i com es planteja pel Consell no té precedents avaluats a nivell internacional i significa a la pràctica la pèrdua de capacitats lingüístiques dels alumnes. Les noves generacions no tindran garantit el domini de les llengües oficials, com marca la LUEV, la Llei Orgànica d'Educació i l'Estatut d'Autonomia, i assaja un mètode d'introducció d'una tercera llengua sense resultats comprovats. Ens arrisquem al fet que el fracàs escolar siga encara més important a les nostres aules. Després de més 25 anys d'experiència d'ensenyament en valencià, el nou decret ignora els resultats obtinguts pels alumnes de línies en valencià en coneixement de valencià, castellà i anglés, notablement millors que els alumnes que han tingut el castellà com a llengua vehicular a l'aula.
L’ensenyament en valencià ens acosta a la qualitat, la renovació pedagògica, l’educació en valors i la multiculturalitat. Més valencià a l'ensenyament és sinònim de més llengües, més valencià és més anglés. A més, equiparar l'aprenentatge en valencià i en castellà a l'ensenyament és pretendre que parteixen de situacions socials similars, quan tots els experts coincideixen en el fet que la llengua minoritzada ha de tindre un tractament preferent a l'educació per garantir el seu coneixement. Així és com funcionen els models de països referents en plurilingüisme com Finlàndia o Canadà. Per tant, relegar el valencià a l'ensenyament com proposa el nou decret suposarà retrocedir greument en el progrés de la nostra llengua, perquè l’àmbit educatiu sempre ha estat clau en la normalització lingüística del valencià. El nou model arracona la llengua i implica un perill real de desaparició en poques generacions Per totes aquestes raons, ens oposem a l'aprovació del decret del nou model perquè significa un pas enrere en l'ensenyament plurilingüe, s'oposa al criteri dels experts, se situa fora del consens educatiu, hipoteca les capacitats lingüístiques de les noves generacions, arracona el valencià a l'ensenyament i posa en perill la seua supervivència a la societat.
Davant d'aquest nou model, convidem tota la societat valenciana a oposar-s'hi i fer sentir la seua veu a favor d'un model lingüístic de consens, fet amb criteris pedagògics i de qualitat i amb un paper protagonista del valencià a l'ensenyament com a garantia de plurilingüisme i oportunitats de futur. Sí al valencià, sí al plurilingüisme, sí a la qualitat!